Együtt A Daganatos Gyermekekért Alapítvány

Táborozás Seregélyesen 2011. – Beszámoló

2011. augusztus 15.

1. 2011. augusztus 15. hétfő:

Csoportunk 8.00-kor indult Budapestről a Tűzoltó utcai Gyermekklinika elől busszal Seregélyesre. 10.00 óra körül érkeztünk meg Seregélyesre, ahol már várt ránk Zsombók András a seregélyesi Pelikán Ház Erdei Iskola civil szervezője és munkatársai Tünde és Éva. Az erdei iskola udvarán elmondták a ház szabályait, majd mindenki elfoglalta helyét a szobákban. Miután mindenki kipakolta a csomagjait, 10.30-kor kezdődött a csapatépítő játék, ahol a mókázás mellett az volt a cél, hogy megismerjük egymást és megjegyezzük egymás nevét. Ezután 12.00-13.00 óra között megebédeltük, zöldbableves és bolognai spagetti volt a menü. Ebéd után elindultunk fagyizni. Horváth Orsolya és munkatársai jóvoltából a gyermekek idén is megkóstolhatták a Melódia Cukrászda friss fagylaltjait. Ezután Seregélyesen vendégül látott minket Heiter István a birtokán, ahol megkóstolhattuk a mézédes dinnyéjét, majd megtapasztalhattuk, milyen jó móka egy igazi dinnyeszüret. Ezután szüretelhettünk friss paradicsomot is, majd Imrik Gabriella falusi udvarához mentünk, ahol megsimogathattuk, etethettük az állatokat. A délutáni kalandok után visszajöttünk a szálláshelyre, ahol fociztunk, frizbiztünk, kézműveskedtünk, aki pedig elfáradt, pihenhetett is. 18.00 órakor kezdődött a vacsora, de előtte még kisorsoltuk a heti drámajáték-feladatot. 4 csapatra osztottuk a táborozókat, mindegyik csoportnak különböző meséket kell előadnia, minden csoport kapott a történethez két oda nem illő szereplőt, akit szerepeltetni kell a történetben, továbbá két oda nem illő szót is kaptak, aminek el kellett hangoznia a darabban. Így került a Jancsi és Juliska történetébe Hannah Monana és Scooby Doo, továbbá az adójóváírás és a kuplungtárcsa… Vacsorára hamburger volt a menü, ezután pedig újra foci következett illetve a csapatok elkezdték a felkészülést a szerdán bemutatandó drámajátékra.

1. 2011. augusztus 16. kedd:

Kedden tornával kezdtük a napot, majd a reggeli után Székesfehérvárra mentünk, ahol megnéztük a Bory várat, felmásztunk a vár tornyaiba, sétáltunk a vár folyosóin, csináltunk egy nagy csoportképet, majd a Pákozdi Arborétum felé vettük az irányt. Az arborétumban megnéztük a halászati kiállítást, felmentünk a kilátóba, majd a játszótéren töltöttünk egy kis időt. Ezután visszamentünk a táborhelyre, majd ebéd után lovaskocsival a seregélyesi óvodánál kézműveskedés (papírból katicaboragak, bőrből szívek, nádból karkötők készültek, a gyerekek batikoltak, magvakból képeket készítettek, virágképeket préseltek, szélforgót készíttettek), az iskola tornatermében egy játszóházat rendeztek be a gyermekeknek, ahol logikai, ügyességi játékok várták őket, akadályversenyeket szerveztünk, a víztározónál pedig nordic walking volt a program. Köszönet a színes programokért a Hétszín Virág Óvoda és a Nevelési Tanácsadó munkatársainak, a lovaskocsizásért Heiter Istvánnak! Ezt követően visszamentünk a Pelikán Házba, megvacsoráztunk, azután pedig igazi középkori lovagi torna és íjászkodás következett. Felvehettük a középkori páncélokat, kipróbálhattuk a kardokat, pajzsokat. Köszönjük az I. András Király Lovagrend bemutatóját!

1. 2011. augusztus 17. szerda:

Szerdán reggel korán kezdődött a nap. A szomszédos réten lévő madárgyűrűző táborhoz mentünk, megnéztük a madarász hálókat, majd pár madarat meggyűrűzhettünk és a meggyűrűzött madarakat szabadon engedhettük, s közben rengeteg dolgot megtanulhattunk a nádas madarairól. Ezután visszamentünk a szálláshelyre majd megreggeliztünk és átmentünk Dinnyésre, ahol egy díjugrató-bemutatót nézhettünk meg, ezután aki akart felülhetett a lovakra és lovagolhatott futószáron pár kört. Köszönjük a King’s Gold Lovas SE csodálatos bemutatóját! A többiek közben bőrből karkötőt készíthettek. A színes délelőtti program után a Pelikán Házban már várt ránk a finom ebéd, majd mindenki készülődött a délutáni biciklitúrára. Beállítottuk az üléseket, a focipályán kipróbáltuk, hogyan lehet ilyen nagy csapatban is biztonságosan közlekedni. Egy kis gyakorlás után elindultunk a bringákkal az Agárdi Park Strand Kempinghez. A strandon átöltöztünk, majd egy jó kis vízilabdameccset vívtunk, úsztunk, pancsoltunk. később kipróbáltuk a strandröpladapályát is. A csapat a strandolás után visszabiciklizett Seregélyesre, ahol már az esti bográcsozáshoz folytak az előkészületek. Amíg a bográcsban főtt a paprikáskrumpli addig a helyi segítőink Tünde és Éva kürtőskalácsot sütöttek a gyerekeknek.  Este pizsama party vette kezdetét. Közben megérkezett Balás Benedek, aki portrékat készített a táborozó gyermekekről. Köszönjük a művész úr késő éjszakába nyúló, magas színvonalú, fáradhatalan munkáját.

1. 2011. augusztus 18. csütörtök:

Az esti buli után csütörtökön kicsit később ébredtünk, majd megreggeliztünk és elindultunk busszal a Balatonhoz. A balatonakarattyai szabad strandon a fák alatt táboroztunk le, bekentük a gyermekeket naptejjel, s ezután egy jót fürödtünk. A strandon ebédeltünk, majd délután társasjátékoztunk, az árnyékban, és újra fürödtünk egy jót. 5 óra körül indultunk tovább Zamárdiba, ahol a Zamárdi Kalandparkban már vártak ránk. A kalandpark támogatásaként a gyermekeknek felejthetetlen élményben lehetett részük. Mindenki megkapta a védőfelszerelést. A kalandpark munkatársai bemutatták, hogyan kell használni a biztonsági eszközöket, majd a gyakorlópályán minden gyereknek végig kellett mennie, bizonyítandó, hogy tudja használni az eszközöket. Ezután már a magasságuknak megfelelő pályákon próbálhatták ki ügyességüket, bátorságukat a gyerekek, s közben még egy kisvasútra is felülhettek. A legnépszerűbbek a csúszópályák voltak, ahol a víz felett drótkötélen csúszhattak át a gyerekek. Este 9 órakor indultunk vissza Zamárdiból Seregélyesre. A megérkezésünkkor Tünde és Éva jóvoltából egy nagy halom palacsinta várt ránk az ebédlőben, s miután mindenki megfürdött, gyorsan meg is ettük mindet.

1. 2011. augusztus 19. péntek:

Pénteken megreggeliztünk, összepakoltuk a csomagjainkat, lehúztuk az ágyneműket, majd busszal Agárdra mentünk, ahol a Nádas Tó Egyesület jóvoltából kenuzás volt a délelőtti program. A csapat egyik fele kenuzni ment, a másik fele addig strandolt. A kenuzáshoz mindenki kapott mentőmellényt, lapátot, s már indultunk is. Beeveztünk a Velencei tó közepére, ahol különleges nádi madarakat láthattunk, és a nádasban vízi ösvényeken evezhettünk a kenukkal. Közben a csapat másik fele az árnyékban játszott, vagy a vízben lubickolt.  1 óra körül indultunk vissza a szálláshelyre. Megebédeltünk, s közben már sokakért megérkeztek a szüleik. Elbúcsúztunk azoktól, akikért Seregélyesre jöttek, a többiekkel pedig 2 óra után nem sokkal indultunk vissza Budapestre. A csoport 4 óra körül érkezett meg Budapestre, ahol már mindenkire vártak a szüleik.