Együtt A Daganatos Gyermekekért Alapítvány

ADÓSZÁM: 18356076-1-03

„Mindenjó” Tábor 2016. nagyok – Beszámoló

2016. augusztus 07.

1. Első nap:2016. július 25-én kezdetét vette idei második „Mindenjó” táborunk, 21 gyerkőccel és 9 kísérővel. Alapítványunk piros autói délben érkeztek meg kiskőrösi „Mindenjó” házunkba, ahonnan egy finom ebéd elfogyasztása után, a császártöltési Vörös-mocsárhoz mentünk, hogy egy kellemes túrán vehessünk részt. Innen a parkerdő felé vettük az irányt, ahol izgalmas játékok és igazi vidéki ízek vártak bennünket. A sütögetés után egy gyors medencézés vette kezdetét, majd az est további része egy kedves önkéntesünk, Balázs vezetésével telt. Olyan játékos feladatokban vehettünk részt, melyek által a gyerekeknek és kísérőjüknek is lehetőségük volt jobban megismerni egymást. Mindannyiunk örömére, a csapatépítő feladatok a hét további napján is folytatódni fognak. Kívánunk minden gyerkőcnek egy felejthetetlen, minden jóval teli egy hetet-mi mindent meg fogunk tenni ennek érd

Második nap:

„Mindenjó” Táborunk második napját a Felsőlajoson lévő magán állatkertben töltöttük. Két éhes kis oroszlán etetését volt szerencsénk megnézni, ami a gyerkőcök számára új élményt jelentett. Miután a többi állatot is megnéztük, Soltvadkert felé indultunk el, hogy az ország egyik legjobb cukrászdájából válogathassanak a jobbnál jobb fagyikból a gyerkőcök. A délután további részét a „Mindenjó” házban töltöttük medencézéssel és társasjátékkal. Balázs csapatépítő foglalkozása ma is folytatódott, melyen ismételten a jó hangulaté volt a főszerep. Kellemesen el is fáradtak a gyerekek, így az esti bográcsos paprikáskrumpli is gyorsan elfogyott a tányérokból.

Harmadik nap:

Szerdai napunkat kalandparkban töltöttük, ahol a kezdeti félelmeiket hamar levetkőzték a gyerkőcök olyannyira, hogy 4 órán keresztül másztak több méteres magasságban. A félnapos fárasztó program után, soltvadkerti fagyival jutalmaztuk kicsiket és nagyokat egyaránt. A „Mindenjó” házba visszaérve, előkerült a pingpong asztal és a csocsó is, így az is feltalálta magát, aki nem akarta a medencében áztatni magát. Késő este tarhonyás lecsót készítettek önkénteseink, melyet aztán jóízűen fogyasztott el mindenki. Vacsora után, sokan már a Ki mit tud vetélkedőnkre készültek, amit hagyományaink szerint, utolsó este rendezünk meg. Mi már nagyon várjuk!

Negyedik nap:

A csütörtöki esős időjárás sem szegte kedvünket attól, hogy a császártöltési parkerdőben töltsük a napunkat. Lehetőségünk volt arra is, hogy megtekintsük a Tájházat. A császártöltési asszonyoknak köszönhetően, a gyerkőcök finomabbnál finomabb süteményeket ehettek egész nap, amit ezúton is köszönünk minden kedves helyi háziasszonynak. A délután a sorversenyek és számháború jegyében telt, szerencsére addigra már az időjárás is kegyes lett hozzánk. A „Mindenjó” házba visszaérve, csoportfoglalkozások következtek, melyek végeztével friss, ropogós lángosokkal vártuk a gyerekeket a vacsoraasztalnál. Utána sem tétlenkedtek a kis táborlakók, ugyanis a Ki mit tud előtti utolsó estéjüket kihasználva, lefekvésig gyakorolták előadásukat.

Ötödik nap:

Pénteken az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékparkba látogattunk, ahol megcsodálhattuk a Feszty-körképet, majd egy érdekes 3D vetítést nézhettünk meg a magyar történelemről. Ezután kis csapatokba rendeződtek a táborlakók, hogy az Emlékpark területén elhelyezkedő mind a 9 állomáson beszerezhessék a díszes pecséteket. Mindenki nagyon ügyesen teljesített, így névre szóló Mesterlevelek büszke tulajdonosaiként indultunk vissza Kiskőrösre. A tartalmas program rendesen kivette kicsik és nagyok energiáját is, amit a „Mindenjó” házba visszaérve finom vacsorával pótolhattak is. A tárcsán sült finomságok elfogyasztása után, kezdetét vehette a várva várt ‘Ki mit tud?’ vetélkedő. A gyerekek több napos felkészülése minden produkción meglátszott. A vetélkedő után, táncos mulatság vette kezdetét, aminek éjfélkor az álommanók vetettek véget.

Hatodik nap:

A szombat reggeli kissé nehézkes ébredés után, a gyerkőcök önkénteseinkkel együtt pakolászni kezdtek a hazautazáshoz. Az ebéd előtt meglátogattuk a Kiskőrösön újonnan átadott János Vitéz Házat is, melyet bár hivatalosan még nem nyitottak meg, de alapítványunk táborlakóit körbevezették, akik ezáltal gyakorlatilag elsőként nyerhettek betekintést a mesés környezetbe. Délután 1 óra körül gyermekszállító autóink végül elindultak a kis táborlakókkal. Az Együtt a Daganatos Gyermekekért Alapítvány munkatársai és önkéntesei nevében, szívből kívánjuk, hogy a nyár további része is legalább olyan csodás legyen, mint amilyen a ‘Mindenjó tábor’ volt.