Együtt A Daganatos Gyermekekért Alapítvány

„Mindenjó” Tábor 2016. kicsik – Beszámoló

2016. július 04.

1. 1. nap, hétfő:
  2. 2016. július 04-én újra gyermekzsivaj kerítette hatalmába a Mindenjó házat. A szombatig tartó Mindenjó táborunkban 12 év alatti daganatos és leukémiás betegségből gyógyult gyermekek vesznek részt. A 21 gyerkőccel és önkénteseinkkel délben gurultak be gyermekszállító buszaink, a már sokak által jól ismert Mindenjóház udvarába. Miután mindenki kipakolt, egy kiadós ebéddel készítettünk fel mindenkit délutáni programunkra. A Császártöltés melletti mocsártúrán vehettünk részt, mely során szebbnél szebb növényvilággal ismerkedhettünk meg. A séta utáni következő úti cél a parkerdő volt. Míg a focizni vágyók birtokba vették a focipályát, a többiek tábortűz mellett süthettek szalonnát. Miután visszaérkeztünk Kiskőrösre, természetesen az esti medencézés sem maradhatott el. A gyerkőcök estére kellemesen elfáradva vetették bele magukat ágyukba, hogy aztán a holnapi programunknak is jókedvűen és kipihenten induljanak neki. Az Alapítvány összes munkatársa és önkéntese nevében szívből kívánunk minden kis táborozónak egy felejthetetlen, élményekkel teli Mindenjó tábort!
  4. 2. nap, kedd:

A Mindenjó tábor második napján Felsőlajosra látogattunk, ahol lehetőségünk volt két kölyök oroszlán etetését is megnézni. Az előadással egybekötött etetés során, az oroszlánok minden gyerkőc szívébe belopták magukat, többen legszívesebben haza is vitték volna őket- vélhetően, a szülők nagy örömére. Az állatkert látogatása után, a soltvadkerti fagyizó felé vettük az irányt, ahol finomabbnál finomabb fagylaltok közül válogathattak kicsik és nagyok egyaránt. A délután a medencéről, pingpongról, fociról és csocsóról szólt. A sok energiát később bográcsos paprikáskrumplival és ínycsiklandozó süteménnyel pótolhatták a gyerkőcök. Mivel itt tényleg minden jó-még az idő is-, az est további részét is szabadtéren töltöttük, rengeteg mókával és kacagással.

1. 3. nap, szerda:

Egy igazán kalandos napot tudhatunk magunk mögött, ugyanis a kerekegyházi kalandparkban töltöttük az egész napot. Mindenki nagyon ügyes volt, kicsik és nagyok órákon keresztül mászhattak a különböző nehézségű pályákon. Hazafelé a busz is elcsendesedett, ami nem is csoda, hiszen az izzasztó kalandozás mindenkit lefárasztott, így viszont még hűsítően hatott a jól megérdemelt fagylalt Soltvadkerten. A Mindenjóházba visszaérve azonban egy percre sem volt megállás, a gyerkőcöknek lehetőségük volt többek közt medencézni, focizni, tollas-labdázni és kézműveskedni is.
A vacsora elfogyasztása után, egy kis csocsózással hangolódtunk az esti EB meccs nézésére. A mai nap margójára, mindenkinek kalandos álmokat kívánunk.

1. 4. nap, csütörtök:

Csütörtöki napunkat a császártöltési parkerdőben töltöttük. A gyerekek csapatokba rendeződve vettek részt különböző állomásokon, ahol érdekes kvízek,valamint izgalmas feladatok teljesítése várt rájuk. A csapatversenyek még jobban összekovácsolták a gyerekeket, akik egytől egyig önfeledten nevettek egész nap. A kiskőrösi asszonyoknak köszönhetően temérdek mennyiségű süteményeket ehettek a gyerkőcök, amit ezúton is nagyon szépen köszönünk! Egy percig sem unatkoztak a gyerekek, később kézműveskedtek, bújócskáztak és természetesen az örök kedvenc foci sem maradhatott el. Az esti menü isteni finom lángos volt, amiből szinte kivétel nélkül mindenki repetázott. A holnapi ‘Ki mit tud?’ versenyünkre való tekintettel, sokan már vacsora után elkezdtek gyakorolni, hogy a lehető legjobb produkciókat adhassák elő egymásnak. Mi már izgatottan várjuk, de biztosak vagyunk abban, hogy mindenki szuper ügyes lesz.

1. 5. nap, péntek:

Pénteki napunk az izgalom és várakozás jegyében telt, ugyanis elérkezett a ‘Ki mit tud?’ napja. Természetesen, pénteken sem maradhattunk kirándulás nélkül, így az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékparkba látogattunk, ahol megcsodálhattuk a Feszty-körképet, majd egy érdekes 3D vetítést nézhettünk meg a magyar történelemről. Ezután kis csapatokba rendeződtek a táborlakók, hogy az Emlékpark területén elhelyezkedő 9 állomáson beszerezhessék a díszes pecséteket. Mindenki nagyon ügyesen teljesített, így névre szóló Mesterlevele büszke tulajdonosaiként indultunk vissza Kiskőrösre. A tartalmas program rendesen kivette kicsik és nagyok energiáját is, amit a Mindenjóházba visszaérve finom vacsorával pótolhattak is. A tárcsán sült finomságok elfogyasztása után, kezdetét vette a várva várt ‘Ki mit tud?’ vetélkedő. A gyerekek több napos felkészülése minden produkción meglátszott. A gyerkőcök lelkesedését nehéz szavakba foglalni, beszéljenek a képek, melyeken sugárzik az öröm, a lelkesedés és olykor meghatottság. A vetélkedő után, táncos mulatság vette kezdetét, aminek éjfélkor az álommanók vetettek véget.

1. 6. nap, péntek:

A szombat reggeli kissé nehézkes ébredés után, a gyerkőcök önkénteseinkkel együtt pakolászni kezdtek a hazautazáshoz. Az ebéd előtt még egy utolsó játékba kezdtek a gyerekek, majd délután 1 óra körül gurultak ki a kis táborlakókkal gyermekszállító autóink. Az Együtt a Daganatos Gyermekekért Alapítvány munkatársai és önkéntesei nevében, szívből kívánjuk, hogy a nyár további része is legalább olyan csodás legyen, mint amilyen a ‘Mindenjó tábor’ volt.