Együtt A Daganatos Gyermekekért Alapítvány

„Mindenjó” Tábor 2015. nagyok – Beszámoló

2015. augusztus 01.

Első nap:

1. 2015. július 27-én 22 gyerkőccel gurultak be piros autóink a már jól ismert „Mindenjó” házunkba, hogy egy vidám hetet tölthessünk együtt a „Mindenjó” táborunkban, Kiskőrösön.
    12 önkéntesünkkel, egy jóízű ebéddel fogadtuk a gyerekeket, aminek elfogyasztása után, néhányan vidáman vetették bele magukat a medencébe. Természetesen az sem unatkozott, akinek éppen nem volt kedve lubickolni, ők kézműveskedéssel ütötték el az időt. A kora esti órákban egy nagyszerű csapatépítő játékra invitálták önkénteseink a gyerkőcöket, ahol szintén nem volt hiány a nevetésben. A foglalkoztatás kellően lefárasztotta a gyerekeket, így talán még jobban esett a segítőink által készített paprikás krumpli is. Reméljük, az elkövetkezendő 5 nap is legalább ilyen vidáman fog telni. Mert itt minden jó!

Második nap:

A tábor második napján, Kecskemétre látogatott a nagy csapat. A Planetáriumban egy izgalmas előadást hallgathattunk végig, minek köszönhetően egy picit közelebbről is szemügyre vehettük a bolygókat. Egy gyors ebéd elfogyasztása után, a Vadaspark lakóit is meglátogattuk, a gyerekek nagy örömére.
A délután további részét medencézéssel, ping-pongozással és kézműveskedéssel töltöttük. Lelkesebb gyerkőcökkel nyakunkba vettük Kiskőrös városát, hogy megnézzük a méltán híres Petőfi Sándor szülőházat, persze közben egy fagyizást is beiktattunk. A tartalmas nap végére a gyerekek is kellően elfáradtak, így az esti közös játék után, mindenki fáradtan vetette bele magát az ágyába.

Harmadik nap:

A mai napot bőséges reggelivel kezdtük, hogy legyen erőnk az egész napos kalandozáshoz. Délelőtt Kerekegyháza felé vettük az irányt, hogy a Kalandparkban minden gyerkőc kipróbálhassa magát az akadálypályákon. Kicsik és nagyok egyaránt megtalálták a számításaikat, ugyanis különböző nehézségű pályák közül tudtak választani, amiken aztán ügyesen végig is mentek. Hazafelé Soltvadkerten tettünk egy kis kitérőt, hogy az ország egyik legfinomabb fagylaltjába is belekóstolhassunk. Természetesen a finom vacsora ezek után sem maradhatott el, ami a mai napon lecsó volt. Csak hogy teljes legyen a nap, vacsora után 150 darab palacsintával kedveskedtünk a gyerekeknek, akik szinte percek alatt el is fogyasztották mindet. A szokásos esti programok mellett pedig, ma már többen a péntek esti ’Ki mit tud?’ vetélkedőre készültek.

Negyedik nap:

A “Mindenjó” Tábor 4. napját Császártöltésen töltöttük. Először meglátogattunk egy több mint száz éves pincét, ami a Walter család tulajdonában van. Nagyon különleges volt a több járatú pince és a kilátás a völgybe. Ezután a parkerdőben töltöttük a nap további részét, ahol a császártöltési asszonyok szokásukhoz híven, finomabbnál finomabb süteményekkel vártak bennünket. A mai nap az izgalmas csapatversenyekről, a fociról, a számháborúról és a finom ételekről szólt. A kora esti órákban érkeztünk vissza a “Mindenjó” Házba, ahol a jó hangulat fokozódott, hiszen vacsora után, a gyerekek birtokba vehették a medencét, éjszakai fürdőzés gyanánt. Aki pedig nem szerette volna áztatni magát, az a házban tartott discoban táncolta magát álomba.

Ötödik nap:

A mai napon Pörbölyre látogattunk, hogy a Gemenci erdőben felülhessünk a kisvasútra. Az időjárás sajnos kivételesen nem nekünk kedvezett, így a tervezettnél kevesebbet túráztunk, ám többet vasutaztunk. Hazafelé már a Nap is kisütött, így a soltvadkerti cukrászdát is útba ejtettük egy fagylalt erejéig. A délután a készülődés jegyében telt, ugyanis este végre sor került a várva-várt ‘Ki mit tud?’ vetélkedőre. A gyerekek igazán kitettek magukért, mindenki élvezettel nézte végig a produkciókat. Az utolsó estére való tekintettel, ma kicsit később kerülhettek ágyba a gyerekek, hogy az éjszakai fürdőt és a disco-t is megfelelően kiélvezhessék.

Hatodik nap:

A tábor utolsó napja a csomagolásról és a búcsúzásról szólt. Délelőtt mindenki összepakolta saját holmiját, a leglelkesebbek pedig még a piros autókat is megtisztogatták. Az utolsó közös ebéd elfogyasztása után, délután 1 óra körül kigördültek a kisbuszok a Mindenjó ház udvarából. Kb. 3 órára értünk fel Budapestre, ahol a szülők már izgatottan várták a gyerekeket az élménybeszámolójukkal. Szívből reméljük, hogy minden kisgyerkőc szuperül érezte magát a Mindenjó táborunkban és bízunk benne, hogy jövőre újra ’mindenjó’ lesz, veletek!