Együtt A Daganatos Gyermekekért Alapítvány

ADÓSZÁM: 18356076-1-03

Mikuláslátogató kirándulás – Rovaniemi 2010.

2010. december 06.

1. november 25. csütörtök:

Kis csapatunk ma indult el a finnországi Rovaniemibe, hogy találkozzon a Mikulással. 9.30-ra beszéltük meg a találkozót Ferihegyre. Az útlevelét/személyi igazolványát sem hagyta senki otthon, így nem volt akadálya annak, hogy elinduljunk. Csináltunk egy csoportképet, majd a szülők elbúcsúztak a gyermekektől. Megkezdődött a poggyászok feladása és az útlevélvizsgálat. Miután ezekkel végeztünk, a fémdetektoros kapukon keresztül a tranzitváróba jutottunk, ahol kicsit várnunk kellett, hogy a gépre felszállhassunk. Addig megnéztük az ablakból a többi repülőgépet. Majd ezután felszálltunk a gépre. Egymás mellé ültünk, s a mókázásban sem volt hiány. Később enni és inni is hoztak a légiutas-kísérők. Melegszendvics és üdítő volt a menü, Ismerkedés

sel, mókázással telt a repülőút első fele. Ezután fogtuk a csomagjainkat és leszálltunk a gépről. Helsinkiben nem sokat kellett várnunk. Megnéztük a gépet, amivel utazunk majd felszálltunk a Rovaniemibe tartó járatra. Ezen a járaton is kaptunk üdítőt, és már készülődhettünk is a leszállásra. Rovaniemiben a frissen hullott hó látványa fogadta a csapatunkat. A váróban már várt ránk finnországi segítőnk Anita és Yrjö. Összeszedtük a csomagjainkat és kisétáltunk a reptér épülete előtt álló buszhoz. Bepakoltuk a csomagokat és már indultunk is a szállodához.
A hotelben megkerestük a szobáinkat, majd megvacsoráztunk. Tepsiben sült krumpli, csirkefalatkák és erdei lekváros palacsinta volt a vacsora. Senki nem maradt éhen, aki kért még, az repetázhatott is. Ekkorra már jól elfáradtunk, így nemsokára ágyba bújtunk.

november 26. péntek:

Reggel 7 órakor keltünk. A mosakodás után már várt ránk a friss reggeli. A svédasztalon volt minden, mi szem szájnak ingere. Többféle kenyér, zsemle, kifli, felvágottak, virsli, müzli, lekvár, zöldségek, sajt, gyümölcslé… Miután jól bereggeliztünk, átsétáltunk a közeli szafari-irodába, ahol mindenki kapott  overálokat, csizmát, sapkát, sálat, zoknit. Szükség is van a védőruházatra, mert sajnos az időjárás-előrejelzés nem tévedett, megtapasztaljuk, milyen is az igazi tél. Az öltözködés után buszra ültünk majd, meglátogattuk a rénszarvasokat és kipróbáltuk, milyen is a rénszarvasok vontatta szánokon utazni.
Ebéd után 14.30-kor meglátogattuk Mikulásfalván az igazi Mikulást, így csak este, 17.00 óra körül értünk vissza a szállodába. Ezután egy jót pancsoltunk a szálloda uszodájában, majd a szaunában melegedtünk fel a lubickolás után. 18.00 órakor kezdődött a vacsora, a menü bolognai spagetti és csokis süti volt. Vacsora után még játszottunk egy kicsit, majd ágyba bújtunk.

1. november 27. szombat:

Szombaton délelőtt a reggeli után vetélkedőt rendeztünk, kézműveskedtünk, játszottunk, pihentünk egy kicsit, ezután 12.00 órakor kimentünk Rovaniemi város főterére, ahol Joulupukkii, az igazi Mikulás egy műsor keretében megnyitotta, az idei karácsonyi szezont. Ezután 13.15 körül egy helyi gyorsétteremben, a Hesburger-ben ebédeltünk. A hamburger mellé amerikai fánkot is kaptunk és kiettük az üzletből az összes sült krumplit. Ebéd után visszamentünk a szállodába, ahol egy fél óra csendespihenőt tartottunk. Ezután kimentünk a Mikulásfaluba. A kísérőink elkísértek bennünket azokra a helyekre, amelyeket szerettünk volna a Mikulásfaluban (újra) megnézni. Nézelődtünk, játszottunk a játszótéren, levelet adtunk fel a Mikulás postahivatalából, forró teát ittunk, ami jól is esett a mínusz 22 fokos hidegben. Páran lementünk a Rovaniemit átszelő folyóhoz és megnétük az ott lévő hajót is. 17.00 óra körül értünk vissza a szállodába, ahol a vacsora után még fürödtünk egyet a szálloda uszodájában, ezután már csak a lefekvés maradt hátra.

november 28. vasárnap:

Vasárnap egy különleges mesebarlangot kerestünk fel, azt a helyet, ahol a Mikulás manói laknak. Itt  mindenféle érdekes dolgot (például mézeskalácsot) készíthettünk. Ezután a mesebarlangban tettünk egy kört, majd saját kézzel készítettünk emlékérmet egy nagy kalapács segítségével. Később egy igazi jégbarlangot keresünk fel, ahol minden jégből volt, még a poharak is az asztalokon. Jól beöltöztünk, majd azután megcsodálhattuk a különleges jégből készült szobrokat és különféle jégből készült tárgyakat is.

1. november 29. hétfő:

Hétfőn elutaztunk Ranuába, a sarkköri állatkertbe, ahol megnéztük, milyen állatok élnek a sarkkör környékén, láthattunk igazi jegesmedvéket, hóbaglyokat, és mindenféle érdekes északi állatokat. Ezután megismerkedtünk a husky kutyákkal és kipróbáltuk, milyen a huskyk vontatta szánokon utazni.

1. november 30. kedd:

Kedden délelőtt meglátogattuk az interaktív Arktikum múzeumot, ahol megismerkedtünk az északi emberek kultúrájával, szokásaival, népviseletével, mindennapjaival.