Együtt A Daganatos Gyermekekért Alapítvány

ADÓSZÁM: 18356076-1-03

Győztesek Versenye 2011. – Beszámoló

2011. augusztus 07.

A moszkvai Győztesek Versenyén 2011-ben a magyar csapat szenzációs eredményt ért el. Összesen egyéniben és csapatban 33 érmet szereztünk, 18 aranyat, 6 ezüstöt, 9 bronzot. Köszönjük támogatóinknak, hogy segítségükkel a gyermekek, akik már legyőzték a rákot, most a sportban is győztesek lehettek!

A Győztesek Versenye támogatói: Carriere Kft. Szabadics család, Aegon Biztosító, Uniqa Biztosító, Groupama Garancia Biztosító, Inner Wheel, Düh Ügyvédi Iroda, Kopperdák Stúdió Kft., Sopron Bank Burgenland, MagNet Bank, Walter Autó Sopron.

A továbbiakban moszkvai élménybeszámolónkat olvashatják.

2011. augusztus 3. szerda:

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B termináljánál reggel 6.50-kor gyülekeztünk, hogy elindulhassunk Moszkvába a Győztesek Versenyére. A korai kelés senkit sem tántorított el az utazástól, 7 óra körül már mindenki az ajándékba kapott pólókat próbálta fel a reptéren. Ezután a poggyászok feladása és az útlevélvizsgálat következett. Néha kicsit meggyűlt a bajunk a technikával, de végül a gép mindenkinek kiállította a beszállókártyákat. Ezután még kicsit fotózkodtunk a repülőtéren, majd a búcsúzás után a csapat elindult a tranzitváró felé. Csomagjainkat átvilágították és mindent rendben találtak. Ezután a 10B kapuhoz mentünk, ahol újra ellenőrizték az útlevelünket, majd a kapun áthaladva egy buszra szálltunk, amely kivit bennünket a kifutópályán álló moszkvai repülőgéphez. Beszálltunk és rövidesen már a levegőbe is emelkedtünk. A repülőgép emelkedését vidám kurjantásokkal üdvözöltük és nagyon örültünk, amikor a kapitány megengedte, hogy a pilótafülkébe is bekukkantsunk. Ezután vidám játék következett, majd nemsokára hozták az ebédet. Rántottát, felvágottat, vajat, dzsemet, zsemlét kaptunk, majd ezután üdítő, tea és mazsolás buci következett. Az út gyorsan eltelt, s alig több mint két óra elteltével a kapitány simán leszállt a Sheremetyevo reptér kifutópályájára. Teljesítményét tapssal jutalmaztuk. Ezután kiszálltunk a gépből és az Alapítvány vezetői a reptéren elmondták a legfontosabb tudnivalókat, majd újabb útlevélvizsgálat következett, ami után a csomagjainkat is megkaptuk. A reptéren már vártak ránk, s két busszal a Tropicana Hotelhez mentünk. Az adminisztráció után mindenki elfoglalta a szobáját, megebédeltünk, majd délután felfedeztük a Hotel létesítményeit. Kiderült, hogy a versenyeket a hotelhez tartozó uszodában, sportpályákon fogják megtartani. A fiúk rögtön focizni kezdtek, így hamar eljött a vacsora ideje. Ezután már csak a fürdés és a lefekvés maradt hátra.

1. 2011. augusztus 4. csütörtök:

Csütörtökön reggel 8 órától mehettünk reggelizni. A svédasztalon mindenki talált magának valami finomat a bőséges választékból. 10.30-kor indultunk Moszkvába városnézésre. Az út közel másfél órát vett igénybe. Mint megtudtuk, Moszkvában a nap minden időszakában „csúcsforgalom” van. A Vörös tér közelében szálltunk ki a buszból, ahol csatlakozott hozzánk tolmácsunk és idegenvezetőnk, akitől sok-sok mindent megtudtunk Moszkváról. A Vörös téren megnéztük kívülről a híres 9 hagymakupolás templomból álló épületegyüttest, a Kreml főkapuját, a Lenin Mauzóleum bejáratát, a Történeti Múzeum épületét, a híres GUM áruházat és az idegen katona sírját. Ezután kicsit buszoztunk és eljutottunk a legnagyobb orosz székesegyházhoz, a Megváltó Jézusunk Székesegyházhoz. Felmentünk a székesegyház előtti klasszikus stílusban épült hídra, ahonnan a Kremlre nyílt szép panoráma és láthattuk II. Péter cár monumentális szobrát is a folyóparton. Ezután az Arbat negyeden hajtottunk keresztül, láthattuk az orosz nemesség XVIII.-XIX. századi épületeit, palotáit, majd az Új Lány Kolostorhoz érkeztünk, ahol korábban sok nemes lány és asszony élte apácaként az életét. A kolostor előtti parkban megebédeltünk, szendvicset, banánt és nápolyit kaptunk. Innen a Veréb Hegyre mentünk, ahonnan ráláttunk egész Moszkvára, megnéztük az 1940-es és 50-es években épült 8 óriási felhőkarcolót, az olimpiai stadiont, az Akadémia épületét, az új, még épülő pénzügyi negyed felhőkarcolóit és a Lomonosov Egyetem épületét. Ezután a szállodához buszoztunk, ahol már meleg vacsorával vártak minket. A vacsora tán 8 órakor kezdetét vette egy ismerkedési est, ahol a különböző országok gyermekiből több vegyes csapatot csináltak és ezek a csapatok kaptak különböző vicces feladatokat. Kellett rajzolni, táncolni, ugrálni, s a végén egy nagy közös diszkó vette kezdetét. Este a gyermekek kaptak a szervezőktől a pólót és kardigánt. És gondolatban már mindenki a másnapi versenyekre készült.Holnap 8 órától megreggelizhetünk, 10 órakor fogjuk megkapni a csoportbeosztást, illetve azt, hogy melyik gyermekeknek mikorra és hova kell menni, hogy a megjelölt versenyszámokban részt vehessen. A versenyek csak dél után kezdődnek majd, s mindannyian izgatottan várjuk, hogy szerepel a magyar csapat.

1. 2011. augusztus 5. péntek:

Pénteken 9.00 órától várta a csapatot a svédasztalos reggeli. Ezután 10.30-tól egy vicces fitness-edzéssel melegítettek be a mai versenyeken részt vevő gyermekek. Ezután egy kis szabad program következett, ahol mindenki felfedezhette a szálloda füves területein felállított ugrálóvárakat, részt vehetett a kézműves programokon, ahol volt póló festés, arcfestés is. 12.00 órakor kezdődött az ünnepélyes megnyitó. A csapatok egyen pólóban vonultak fel, a magyar csapat világoszöld színt kapta. A felvonulás után táncbemutató, akrobatikus sportbemutató következett és egy híres helyi grúz énekes, illetve orosz énekesnő szórakoztatta a versenyzőket. A megnyitó után rövidesen kezdődtek a versenyek. A mai napon a futás, a lövészet és az asztalitenisz került megrendezésre. A magyar csapat ma nagyon jól szerepelt, különösen a légpuska lövészetben voltunk sikeresek, ahol is 5 aranyérmet szereztünk. 18.00 órától az érmek átadása következett.

Ma 8 aranyérmet, 2 ezüstérmet, és 2 bronzérmet szereztünk.

Aranyérmeseink:

Bronzérmeseink:

• Bunyevácz Bálint ping pong bronz
    • Bali Ákos lövészet bronz

19.00 órától az orosz Torpedó csapat 4 tagja tartott felkészülési fociedzést a holnap focizó gyermekek számára. Ezután megvacsoráztunk, megkezdődött az esti disco és még egy közös bowlingozás is belefért a napba.

1. 2011. augusztus 6. szombat:

Ma reggel is 9.00 órától mehettünk reggelizni, majd 10.00 órakor az orosz szervezők tájékoztattak minket a nap várható menetrendjéről. Az úszásban részt vevő gyerekek kaptak úszódresszt, úszósapkát. Ezután a versenyzők már lázasan készülődtek a versenyszámokra. 11.00 órától kezdődtek a versenyek és a mai napon a foci, a sakk és az úszás került megrendezésre. A sakkozóknak 6 mérkőzést kellett játszaniuk más-más ellenfelek ellen. A focit 3 korcsoportban rendezték meg, olyan módon, hogy a különböző nemzetek versenyzőiből vegyes csapatokat állítottak össze, s ezek a csapatok mérték össze erejüket.

Az úszás is több korcsoportban és úszásnemben került megrendezésre. A mai napon is nagyon sikeresen szerepelt a magyar csapat. Ma egyéniben 5 arany, 3 ezüst és 1 bronzérmet szereztünk. Focistáink pedig 5-en szereztek aranyérmet, 1 ezüstérmet és 6-an bronzérmet.

17.00 órától került sor a ma szerzett érmek kiosztására, majd ezután készítettünk pár közös fotót, és 19.00 órától következett a záró ünnepség. Felvonultak a csapatok, s akrobatikus sportbemutatót is láthattunk, valamint orosz énekesnők szórakoztatták az egybegyűlteket. Ezután megvacsoráztunk és 21.00 órakor a gyermekek megkapták az orosz szervezők ajándékcsomagjait. Az Együtt a Daganatos Gyermekekért Alapítvány vezetői is ajándékcsomagokkal köszönték meg a szervezőknek, a csoportvezetőknek és a tolmácsoknak a sok munkát. Ezután megbeszéltük a vasárnap menetrendjét majd 22.30-kor megnéztük a tűzijátékot, s még egy kis diszkózásra is maradt idő lefekvés előtt.

1. 2011. augusztus 7. vasárnap:

A reggeli után 11.00 órakor gyülekeztünk a szálloda előtt, majd bepakoltuk a csomagjainkat a buszba és elindultunk Moszkva belvárosa felé. Rövid buszozás után a Kreml belső udvarának bejáratához érkeztünk. Biztonsági kapukon át jutottunk a szigorúan őrzött belső udvarra, ami a mindenkori orosz elnök lakhelye. A belső udvarban láttuk a Cár-ágyút, amely a világ legynagyobb működő ágyúja, súlya több mint 40 tonna, valamint a Cár harangot, amely a világ legnagyobb bronzharangja, súlya több mint 200 tonna, magassága több mint 6, átmérője majdnem 7 méter. Ezután megnéztük kivülről a Kreml gyönyörű épületeit (), s az Angyali Üdvözlet Székesegyházat, amely a moszkvai uralkodók házi szentélyeként működött, belülről is megnézhettük. Ezután a Kreml előtti téren megebédeltünk. Ezt követően volt lehetőségünk ajándékvásárlásra a Kreml melletti üzletekben. Ezután a Sheremetyevo repülőtérre mentünk, ahol elbúcsúztunk kedves csoportvezetőinktől is megkezdtük a csomagfeladást és az egyéb repptéri ügyintézést. A gépünk egy óra késéssel indult, így bőven volt időnk nézelődni a repülőtér tranzitvárójának üzleteiben. A gépünk 22.20 körül landolt a Liszt Ferenc Repülőtéren. A repülőtér érkezési termináljában már izgatottan várták a szülő és hozzátartozók a moszkvai csapatot. Ezután elbúcsúztunk egymástól, s mindenki élményekkel telítve indult haza.

Összesen a magyar csapat egyéniben 13 aranyérmet, 5 ezüstérmet, 3 bronzérmet szerzett, összesen 21-et. Csapatban pedig 5 aranyérmet, 1 ezüstérmet és 6 bronzérmet, összesen 12-t.

Összesen egyéniben és csapatban a magyar csapat 18 aranyérmet, 6 ezüstérmet, 9 bronzérmet szerzett. Összes érmeink száma: 33 db.

Összesített éremtáblázat

Aranyérmeseink:

• Adorján Ditta futás (3. korcsoport 7-9 év)
    • Horváth Márk futás (3. korcsoport 7-9 év)
    • Derda Krisztián asztalitenisz (2 korcsoport 10-13 év)
    • Lóczi Boglárka lövészet (3. korcsoport 7-9 év)
    • Rádi Béla lövészet (2 korcsoport 10-13 év)
    • Majnik Zsolt lövészet (2 korcsoport 10-13 év)
    • Szabadics József lövészet (1 korcsoport 14-16 év)
    • Szoboszlai Alexander lövészet (3. korcsoport 7-9 év)
    • Adorján Ditta úszás (3. korcsoport 7-9 év)
    • Evans Michelle Krisztina úszás (2 korcsoport 10-13 év)
    • Fidrich Vince úszás (3. korcsoport 7-9 év)
    • Hencz Ádám úszás (1 korcsoport 14-16 év)
    • Sápi Tibor sakk (2 korcsoport 10-13 év)
    • Papp Erik foci (2 korcsoport 10-13 év)
    • Majnik Zsolt foci (2 korcsoport 10-13 év)
    • Kovács Marcell foci (2 korcsoport 10-13 év)
    • Valler Valter foci (3. korcsoport 7-9 év)
    • Horváth Márk foci (3. korcsoport 7-9 év)

Ezüstérmeseink:

• Sápi Tibor futás (2 korcsoport 10-13 év)
    • Kovács Marcell futás (2 korcsoport 10-13 év)
    • Riczu Regina úszás (3. korcsoport 7-9 év)
    • Herold Klaudia úszás (1 korcsoport 14-16 év)
    • Sipos Péter úszás (1 korcsoport 14-16 év)
    • Kovács Patrik foci ezüst (2 korcsoport 10-13 év)

Bronzérmeseink:

• Bunyevácz Bálint asztalitenisz (1 korcsoport 14-16 év)
    • Bali Ákos lövészet (1 korcsoport 14-16 év)
    • Borsos Norbert sakk (2 korcsoport 10-13 év)
    • Borsos Norbert foci (2 korcsoport 10-13 év)
    • Fidrich Vince foci (2 korcsoport 10-13 év)
    • Bali Ákos foci (1 korcsoport 14-16 év)
    • Stern Krisztián foci (1 korcsoport 14-16 év)
    • Sipos Péter foci (1 korcsoport 14-16 év)
    • Bunyevácz Bálint foci (1 korcsoport 14-16 év)