Együtt A Daganatos Gyermekekért Alapítvány

ADÓSZÁM: 18356076-1-03

Győztesek Versenye-Moszkva 2012. – Beszámoló

2012. június 03.

A nemzetközi sportversenyen olyan 7-16 év közötti gyermekek vettek részt, akik az onkológiai kezeléseket sikeresen befejezték. A gyermekek három korcsoportban (7-9 év, 10-13 év, 14-16 év) és több sportágban (futball, sakk, asztalitenisz, 10 méteres légpuska-lövészet, futás, úszás) mérhették össze erejüket. Az utazást alapítványunk támogatásokból finanszírozta, a verseny egyéb költségeit /szállás, ellátás, stb./ pedig a moszkvai szervező fél viselte. A versenyen 20 magyar, daganatos, leukémiás megbetegedésből gyógyult gyermek vett részt.

1. 2011. május 30. szerda:

A gép 2012. május 30-án délután szerencsésen leszállt Moszkvában!

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B termináljánál reggel 9.30-kor gyülekeztünk, hogy elindulhassunk Moszkvába a Győztesek Versenyére. Érkezés után már mindenki az ajándékba kapott nemzeti színű pólókat próbálta fel a reptéren. Ezután a poggyászok feladása és az útlevélvizsgálat következett. A beszállókártyákat rendben megkaptuk. Ezután még kicsit fotózkodtunk a repülőtéren, majd a búcsúzás után a csapat elindult a tranzitváró felé. Csomagjainkat átvilágították és mindent rendben találtak. Ezután a 11B kapuhoz mentünk, ahol újra ellenőrizték az útlevelünket, majd a kapun áthaladva felszálltunk a moszkvai repülőgépre. Beszálltunk és rövidesen már a levegőbe is emelkedtünk, a gép 15 perc késéssel indult, de ezt a kapitány a két és fél órás út során gond nélkül behozta. A repülőgép emelkedését vidám kurjantásokkal üdvözöltük. Ezután nemsokára hozták az ebédet. Először üdítőt kaptunk, majd sajtot, sonkát, currsy csirkemellet, vajat, péksüteményt és egy finom kakaós süteményt hoztak a stewardessek, ezután üdítő és tea következett. Az út gyorsan eltelt, a kapitány menetrend szerint simán leszállt a Sheremetyevo reptér kifutópályájára. Teljesítményét tapssal jutalmaztuk. Ezután kiszálltunk a gépből majd újabb útlevélvizsgálat következett, ami után a csomagjainkat is megkaptuk. A reptéren Ilona és Xenia már vártak ránk, s örömmel fogadtak minket. Ezután egy busszal a Mu-Mu étteremhez mentünk. Nagy volt a forgalom Moszkvában, így több mint egy órát utaztunk a reptértől az étteremig. Az étteremben káposztás bucival, húslevessel, tükörtojással, fasírttal, rizzsel, gyümölcslével fogadtak minket. Ezután a President Hotelhez buszoztunk. Közben az eső is elkezdett cseperegni, de nem áztunk meg. Az szállodában minden gyermek kapott sapkát, pólót, melegítőt és egy karszalagot, amivel a versenyeken vehet majd részt. A hotelben az adminisztráció után mindenki elfoglalta a szobáját. Ezután már csak a fürdés és a lefekvés maradt hátra.

1. 2011. május 31. csütörtök:

Csütörtökön 8.00 órától várta a csapatot a svédasztalos reggeli. A svédasztalon minden volt, mi sze-szájnak ingere. Édes és sós reggelik széles választékából válogathattunk. Ezután 9.30-kor indultunk el busszal a közelben lévő Gorkij-parkba, a versenyek helyszínére. Először sétáltunk egy nagyot a parkban. Megmutatták, hogy melyik verseny hol kerül megrendezésre. Az idő nem volt túl barátságos, mivel felhős, hűvös napra ébredtünk. Jó szolgálatot tettek az előző nap a szervezőktől kapott melegítő felsők. 12.00 órakor kezdődött az ünnepélyes megnyitó. A csapatok egyen pólóban vonultak fel, a magyar csapat a tavalyi évhez hasonlóan idén is a világoszöld színt kapta. A felvonulás után híres sportolók, énekesek jöttek, de abból, hogy mit mondtak, nem nagyon értettünk semmit. A megnyitó után, 14.00 órától ebédelni mentünk. De az ebéddel párhuzamosan már kezdődtek a futóversenyek. A magyar csapat ma nagyon jól szerepelt, 3 aranyérmet és 3 ezüstérmet szereztünk. A futóversenyek után a focicban részt vevő gyermekek gyakoroltak a szombati futball versenyekre. 18.00 órától az érmek átadása következett. Nem tudtuk előre az eredményeket, így minden nevet várakozással figyeltünk.

• Gyarmat Noémi, futás, aranyérem
    • Jani Laura, futás, aranyérem
    • Kun Viktória, futás, aranyérem
    • Molnár Martina, futás, ezüstérem
    • Móricz Szabolcs, futás, ezüstérem
    • Dobor Dániel, futás, ezüstérem

Az éremátadó ceremónián sajnos elkezdett esni az eső, de kaptunk esőkabátokat, így nem áztunk meg. Ezután vacsorázni mentünk, majd egy hajókiránduláson vettünk részt, ahol a Moszkva folyóról is megcsodálhattuk a város nevezetességeit. Ezután buszra szálltunk és a szállodához mentünk. Igazán jól esett mindenkinek a forró fürdő, így már csak a lefekvés maradt.

1. 2011. június 1. péntek:

A mai reggel a tegnapihoz hasonlóan indult. 8.00 órától mehettünk reggelizni. Ma kicsit kevesebb idő maradt a reggelire, mert három turnusban mentünk a versenyek helyszínére. Az úszásban részt vevők az uszodához mentek, többen már 9 órakor elindultak. A többiek később indultak el a Gorkij parkba. Az időjárás, ma sokkal barátságosabb volt a csütörtökinél. Reggel napsütésben indultunk el, és bár a nap folyamán később néha megzavarta a napsütést egy-egy felhő, de nem esett az eső, így szép időnk volt, bár nem volt igazán meleg. A parkban délelőtt kézműveskedtek a gyerekek. Szappant öntöttek, fára festettek, kipróbálták az ugrálóvárakat, a mini golfot, az ügyességi játékokat, autóversenyeztek, csocsóztak, készíttethettek fényképet és saját kézzel készített emléktárgyakat is csinálhattak a családtagjaik, barátaik számára. Ezután megkezdődtek a versenyek. A lövészet és az asztalitenisz párhuzamosan zajlott, így több kisebb csoportban indultunk el a heyszínekre. A gyermekek ma is nagyon ügyesen küzdöttek, ennek ékes bizonyítéka a mai napon szerzett hat érem. Az asztaliteniszben több gyermek nem talált legyőzőre.

• Dobor Dániel, úszás, aranyérem
    • Rózsa Bence, asztalitenisz, aranyérem
    • Kun Viktória, asztalitenisz, aranyérem
    • Balogh Bence, asztalitenisz, aranyérem
    • Gyarmat Noémi, asztalitenisz, aranyérem
    • Kamondi Máté, lövészet, bronzérem

Minden gyermek nagyon ügyesen versenyzett, beleadott apait, anyait. Minden résztvevőnek gratulálunk!

A versenyek után 16.00 órakor kezdődött az érmek átadása, ezután a gyerekek még egy órát játszhattak, kézműveskedhettek. 18.00 órától mehettünk vacsorázni. A mai estére vendéglátóink nem szerveztek külön programot, így akik elfáradtak, pihenhettek, a többiek pedig sétáltak egyet a városban.

1. 2011. június 2. szombat:

A mai napon a reggeli után 10.30-kor indultunk a versenyek helyszínére. A verseny szponzoraitól a gyermekek kaptak egy kis ajándékcsomagot. Az ajándékokka készítettünk egy csoportképet, majd elindultunk a versenyek helyszíneire. Ma sakk és fociversenyek kerültek megrendezésre. A focicsapatokat azonos korosztályú, különféle nemzetiségű gyermekekből állították össze.

• Rózsa Bence, sakk, aranyérem
    • Kun Viktória, foci, ezüstérem
    • Molnár Martina, foci, ezüstérem
    • Balogh Benc, foci, bronzérem

Összesen egyéniben és csapatban a húsz fős magyar csapat 24 érmet szerezett, 14 aranyat, 7 ezüstöt, 3 bronzot.

Egyéniben 9 arany, 4 ezüst, 2 bronzérmet (összesen 15 érem) szereztünk. Csapatban 5 arany, 3 ezüst és 1 bronzérmet (összesen 9 érem) szereztünk.

Ma szép napsütéses időnk volt, egészen a versenyek végéig, 16 óráig, amikor is elkezdtek gyülekezni a felhők. Az érmek átadása már esőben zajlott. Az ceremónia után a CSZKA Moszkva négy játékosa tartott egy kis bemutatót a gyermekeknek. Többen dedikáltatták velük a sapkájukat, emléklapjukat. Ezután megvacsoráztunk, majd a hotelhez sétáltunk.

1. 2011. június 3. vasárnap:

A vasárnapi reggeli után összepakoltuk a csomagjainkat és a hotel előtt várakozó buszhoz vittük. Ezután készítettünk még pár csoportképet a hotel udvarán, majd buszra szálltunk és meg sem álltunk a Vörös térig. Megnéztük a Moszkva fő nevezetességei, a Vaszilij-Blazsenij székesegyházat, a Vörös teret, a Gum áruházat. Ezután egy ajándékbolthoz mentünk, ahol mindenki kedvére válogathatott a helyi moszkvai ajándéktárgyak közül. Az időjárás nem volt kegyes hozzánk, mert mire végeztünk a vásárlással, elkezdett esni az eső. Ezután buszra szálltunk és a Mu-Mu étteremhez mentünk, ahol megebédeltünk, majd a Sheremetyevo Nemzetközi Repülőtérre mentünk, ahol már kezdődött is a csomagfeladás és rövidesen már a tranzitváróban ültünk. A repülőút gyorsan eltelt, s Ferihegyen a gyermekek örömmel ugrottak szüleik nyakába.